Biztonsági összekötő személyek
Biztonsági összekötő személy kijelölése
A 2012. évi CLXVI. törvény (Lrtv.) 6. § (14) bekezdése alapján „az európai létfontosságú rendszerelem vagy a nemzeti létfontosságú rendszerelem üzemeltetője gondoskodik a biztonsági összekötő személy megbízásáról, foglalkoztatásáról, és folyamatosan biztosítja a biztonsági összekötő személy tevékenységéhez szükséges feltételeket". Az Lrtv. végrehajtásáról szóló 65/2013. (III. 8.) kormányrendelet (Lrtv. Vhr.), valamint az adott ágazatra vonatkozó ágazati kormányrendelet együttesen szabályozza a biztonsági összekötő személy foglalkoztatásának feltételeit és képesítési követelményeit.
Az Lrtv. Vhr. a katasztrófavédelem központi szervét (BM OKF) jelölte ki az európai és nemzeti létfontosságú rendszerelemekkel kapcsolatos nyilvántartás adatainak kezelésére.
A biztonsági összekötő és az üzemeltető által elektronikusan aláírt, kitöltött adatlapot, a BM OKF részére elektronikus úton küldi meg, amelyre 2 lehetősége van:
- hivatali kapun, amelynek elérhetőségre: HAJDUMKI (KRID: 706205739) vagy,
- e-Papíron, ahol BM OKF részére beküldendő biztonsági összekötő adatközlő lap megküldésénél a Témacsoport megnevezésénél a „Kritikus Infrastruktúra Védelmet”, az Ügytípus megnevezésénél a „Biztonsági összekötő személy bejelentését” kell kiválasztani.
Figyelemmel a módosított jogszabályokra, nem lehetséges postai úton érkező küldeményeket elfogadni. Az elektronikus beküldés esetén az üzemeltetőnek törekednie kell, hogy a beküldött dokumentumok PDF fájlformátumú, kereshető, számítógéppel olvasható dokumentumok legyenek, melyek megfelelnek a közszféra információinak további felhasználásáról szóló 2003/98/EK irányelv módosításáról szóló Európai Parlamenti és a Tanács 2013/37/EU Irányelvének (21) preambulum bekezdése szerinti fogalomnak.